måndag 23 maj 2011

Från min trapp



PALLRUTOR

blanda
1 1/4 koppar mjöl
1/4 kopp socker
100 g smör
1/4 kopp kokosflinor

tryck ut blandningen i en
ca. 30 x 20 cm långpanna
grädda i 175° i 10 minuter

skiva och bred ut
3 äpplen
ovanpå degbottnen

blanda
½ kopp socker
1/4 kopp kokosflingor
200 g cream cheese

tillsätt
2 ägg
2 msk mjöl
½ tsk bakpulver
2 tsk kardemumma

häll ovanpå äpplena
grädda i 20 - 35 minuter
strö över en blandning av
kokos & socker
grädda i 20 - 35 minuter
i 175°


Nu har jag fått receptet på kompisens goda rutor. Jag har gjort dom flera gånger, sist nu i morse när jag inte kunde sova gick jag upp halv fem och bakade. Så nu sitter jag på trappa i bara nattlinnet och dricker kaffe och äter de goda rutorna. Jag som borde gå ner 5 kg borde ju inte baka så goda saker! 
Det har varit en jobbig vår, nu väntar jag på besked från FK och kan inte koppla av förrän jag jag vet hur min framtid kommer att se ut. Så jag kommer nog inte att skriva så mycket på ett tag.
Tack alla gulliga vänner för allt stöd (och kakor) ni ger mig!

Inga kommentarer: