onsdag 26 januari 2011

Roligt möte

Jag var hos doktorn igår. När jag satt i väntrummet tyckte jag att en av sköterskorna såg så trevlig ut, men jag visste inte vem hon var. Så kom hon och ropade upp mej och log stort och sa, känner du igen mej. Du måste vara Pia som gick i XX-skolan i första klass. Det var min bästa vän från första och andra klass! Berit flyttade från stan efter andra klass och sen har vi inte setts. Men hon kände igen mitt namn och såg ju när jag var född och allting stämde. Gud så glad jag blev! På lördag kommer hon hit och hälsar på.

Den fina bilden har jag fått av bloggkompisen som alltid ställer upp. Hon hjälper mej också att lägga in bilderna när jag inte får det att funka fast jag vet att hon mår skitdåligt och egentligen inte har tid med lilla mej.

4 kommentarer:

Kicki sa...

Det låter nästan otroligt. Va kul att ni ska träffas snart.

PIA sa...

Det ska bli jättekul! Gissa om vi kommer att prata!!!

Musikanta sa...

Trevligt att träffa en gammal skolkamrat! Jag träffade också en för en tid sen som mailade mig efter att ha läst min blogg, som någon hade tipsat henne om! Vi var bara klasskamrater under ett år, men hade mycket att prata om när vi träffades.

Roligt att du har börjat blogga, hittade hit genom Margarethas blogg -
lägger gärna till dig i min blogglista om du inte har något emot det!
Kram från Musikanta/Ingrid

PIA sa...

Det ska bli jätteroligt att träffas och få prata imorgon. Det är ju väldigt länge sen vi träffades.

Jag ska försöka lägga till dig till min lista jag är så dålig på sånt och min kompis har hjälpt mig jättemycket. Men jag måste ju lära mig att göra saker själv.